1.2.2 MPL futárszolgálat rendelések feldolgozásának menete:
Rendelés beérkezését követően, annak feldolgozását munkanapon, 24 órán belül kezdjük meg (14:00-ig beérkezett rendeléseket igyekszünk még aznap feldolgozni, de erre 100%-os garanciát nem tudunk vállalni! Ez nagyban függ ugyanis az éppen aktuális csomagok és megrendelések számától).
A csomag összekészítését követően átadjuk azt az MPL posta logisztika számára. Az átadás időpontjától kezdődően az MPL futárszolgálat vállalja, hogy 24 órán belül kézbesíti a megrendelést. Ezért kérjük, hogy annak, akinek megrendelése sürgős pl: másnapra kellene, azt a megjegyzés rovatban tüntesse fel!
Időn túli kézbesítéssel kapcsolatos reklamációt csak a fentiek figyelembe vétele után tudunk elfogadni, ezért kérjük mindenki ennek megfelelően időzítse rendelésének leadását, és csomagjának várható érkezését!! Köszönjük az együttműködést.
Törékeny termékek szállítási módja:
Javasoljuk ennek a szállítási módnak a kiválasztását, amennyiben törékeny, sérülékeny marcipán figurát, marcipán virágot, cukorfigurákat rendelt, mivel ezek sérülésmentes állapotának megőrzésére, CSAK EBBEN AZ ESETBEN TUDUNK GARANCIÁT vállalni!
Továbbá kérjük, hogy a csomag átvételekor mindig ellenőrizd, sérült-e a csomag kívülről, majd a futár jelenlétében a doboz felbontását követően győződj meg róla, hogy a termékek valóban sérülésmentesen érkeztek-e meg. Amennyiben nem, a futártól kérj kárfelvételi jegyzőkönyvet, és töltsd ki, majd juttasd el hozzánk az info@edesizek.hu email címre küldve! Köszönjük az együttműködést!
A termékek postázásáról valamint a nyomonkövetési számról a csomag átadását következő munkanapon Mindenkinek email-ben értesítést küldünk.
.
Cégünk a Posta MPL futárszolgálattal kézbesíti csomagokat. Az alábbi kézbesítési fajtákból a választhatod ki a számodra megfelelő szállítási módot:
– Postán maradó csomag
– Csomagautomatából felvehető csomag
– Posta Pont vagy MOL kútra kézbesíthető csomag
– Házhoz kézbesítés (hagyományosan az MPL posta futár viszi ki a megrendelt csomagot a megadott címedre)
———————————————————————————————————————————————
POSTA KÉZBESÍTÉSI Díjai:
Postán maradó csomagok esetében:
-
Postán maradó csomag átvétele esetben (előreutalással már kifizetett csomag) díja súly szerint meghatározva:
1 kg-ig: 1590 Ft
2 kg-ig: 1650 Ft
3 kg-ig: 1690 Ft
5 kg-ig: 1850 Ft
10 kg-ig: 1950 Ft
15 kg-ig. 2190 Ft
20 kg-ig. 2290 Ft
30 kg-ig: 3490 Ft
———————————————————————————————————————————————-
Posta Csomagautomatába kézbesítés:
alábbi linken nézheted meg, hogy közeledbe hol találsz posta csomagautomatát, csak a csomagautomata legyen kipipálva, a többi rublikából vedd ki a pipákat: https://www.postapont.hu/webshopoknak/postapontok/
- Csomagautomata átvétele esetben (előreutalással már kifizetett csomag) díja súly szerint meghatározva:
1 kg-ig: 1390 Ft
2 kg-ig: 1450 Ft
3 kg-ig: 1490 Ft
5 kg-ig: 1690 Ft
10 kg-ig: 1790 Ft
15 kg-ig. 1890 Ft
20 kg-ig. 1990 Ft
———————————————————————————————————————————————-
Házhoz kézbesítendő csomagok esetében:
- Postai úton, ajánlva 1 kg-os súlyhatárig 24 órán belüli kézbesítéssel (előreutalás szükséges): 1750 Ft
- Postai úton utánvéttel 0-50.000 Ft-ig, 1 kg-os súlyhatárig 24 órán belüli kézbesítéssel: 2100 Ft
- 25.000 Ft feletti rendelés esetén INGYENES A SZÁLLÍTÁS Magyarországon belül*, amennyiben a Megrendelő előreutalással fizet (így mi is meg tudunk győződni arról, hogy a megrendelés valóban érvényes)
- *egyéb kedvezménnyel (Pl: Törzsvásárlói kedvezménnyel) nem összevonható
24 órán belüli kézbesítéssel (előreutalással):
MPL posta futárszolgálat utánvétel díja alább olvashatóak:
1 kg-ig: 2100 Ft
2 kg-ig: 2140 Ft
3 kg-ig: 2240 Ft
5 kg-ig: 2340 Ft
10 kg-ig: 2440 Ft
15 kg-ig: 2740 Ft
20 kg-ig: 2840 Ft
30 kg-ig: 4080 Ft
40 kg-ig: 6580 Ft
Külföldre (Európán belül) való postai kézbesítés:
- CSAK ajánlott kézbesítés (előreutalással a számlaszámunkra) esetén a rendelt termékek súlyától függően: egyedi ára alapján Európa egész területére. A postaköltség módosulhat, amennyiben a megrendelt termékek össztömege meghaladja a 250 gr-ot.
——————————————————————————————–
1.3 GLS futárszolgálat kézbesítési díjai:
A GLS futárszolgálat munkanapokon a csomagokat 13:00-kor viszi el tőlünk, így minden munkanapon 12:00 óráig beérkezett rendelést tudunk csak azon a napon összekészíteni. 13:00 után beérkezett rendelések esetében a rendelés átadása csak a következő munkanapon történik meg. A CSOMAGOK ÁTADÁSA UTÁN VÁLLALJA A GLS FUTÁRSZOLGÁLAT, A 48 ÓRÁN BELÜLI KÉZBESÍTÉST!
Időn túli kézbesítéssel kapcsolatos reklamációt csak a fentiek figyelembe vétele után tudunk elfogadni, ezért kérjük mindenki ennek megfelelően időzítse rendelésének leadását, és csomagjának várható érkezését!! Köszönjük az együttműködést.
A megrendelés átadásának napjáról valamint a nyomonkövetési számáról, a csomag átadását következő munkanapon Mindenkinek email-ben értesítést küldünk.
48 órán belüli kézbesítéssel (előreutalásos fizetéssel):
48 órán belüli kézbesítéssel (utánvétes fizetéssel):
1.4 Fizetési lehetőségek:
A szállítási árral megnövelt vételárat bankkártyás fizetést választva ( Visa, Maestro, Mastercard, American Express kártyákkal ) illetve közvetlen banki átutalásra vagy készpénzes fizetésre is van lehetőség.
A Bariont azért választottuk, mert a világ legismertebb és legbiztonságosabb fizetési rendszerei. A fizetés után mi vállaljuk, hogy csomagját 5 munkanapon belül szállításra átadjuk az általad választott futárszolgálatnak, az MPL-nek, vagy GLS-nek.
- Bankkártyával történő fizetéshez szükséges adatok előzetes közlése, fizetés menetének és feltételeinek részletes leírása: A bankkártyás fizetés révén kényelmesen és biztonságosan vásárolhatsz áruházunkban.
Felügyeleti szervük a Magyar Nemzeti Bank
MNB engedély: H-EN-I-1064/2013
E-pénz kibocsátó intézményi azonosító: 25353192
A kiválasztott áruk megrendelése után a Barion weblapjára átirányítunk, ahol a jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizetheszt bankkártyájával.
Annyi a dolgod van csak, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattints, majd a Barion fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját add meg. A Barion a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogad el. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi!
Kérjük, érdeklődj bankodnál, hogy a kártyád felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A Barion a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a Barion hibaüzenetben közli a hiba okát.
———————————————————————————————————————————————-
Vásárlás külföldről
A megrendelt termékek alapján külön ajánlatot adunk a szállítási költségekről, amelyet e-mailben juttatunk el a Vevő részére, illetve az MPL mindenkori díszámítása alapján külföldre is szállítunk. Amennyiben ezt elfogadja, úgy egy válasz email-ben kérjük a megrendelés megerősítését. Következő lépésként egy díjbekérő számlát küldünk (email-ben), amelynek összegét a megadott bankszámlaszámra kérjük elutalni. A teljesítéstől számított 3 napon belül a terméket átadjuk a futárcégnek. Az áru átvételekor semmilyen díjat nem kell fizetnie a futárszolgálatnak.
Adatvédelem
A Vásárlók adatait kizárólag saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek (Posta). A szállító vállalat szerződésben nyilatkozik az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően jár el. Adatait írásos vagy email-ben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Politika kötelez.
1.5. Elállási jog
A felmondási jog a fogyasztót (a jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén) kizárólag szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződések vonatkozásában illeti meg. Szolgáltatás esetén a szerződés megkötésének napjától, míg termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatóak.
Elállási jog termék vásárlása esetén illeti meg a fogyasztót, ezen jogával élve a fogyasztó a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja [Korm. rendelet 20. § (3) bekezdése].
Emellett a Korm. rendelet 20. § (2) bekezdése meghatározza azt is, hogy az átvétel napjának
- több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napját kell tekinteni.
Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő a Korm. rendelet szerint 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap [Korm. rendelet 21. § (1) bekezdése].
A Korm. rendelet egyértelművé teszi, hogy elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségek (így a kiszállítás költségei) is visszajárnak a fogyasztó számára. A kiszállítás teljes költsége azonban nem minden esetben jár vissza a fogyasztónak, mivel a Korm. rendelet azt is leszögezi, hogy ha a fogyasztó a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választ, akkor az ebből eredő többletköltséget a vállalkozás nem köteles visszatéríteni [Korm. rendelet 23. § (3) bekezdése]. Ez azt jelenti, hogy ha például a fogyasztó olyan „drágább” kiszállítást választ, amely a vállalkozás által vállalt „normál” szállításnál gyorsabb, vagy a napnak csak egy meghatározott időszakában történik, akkor elállás esetén a vállalkozás csak a „normál” szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni a fogyasztó számára (extra szállítási költség tehát nem jár vissza).
2. Az elállási és felmondási jog gyakorlásának feltételeiről szóló előzetes tájékoztatás
A vállalkozásnak az elállási és felmondási jogot érintő alapvető információkról kell tájékoztatást adnia. Ezek az információk az elállási és felmondási jog gyakorlásának feltételeit, módját, illetve következményeit érintik.
A vállalkozásnak a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog körében az alábbiakról kell tájékoztatnia:
- 1. az elállási vagy felmondási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen az annak gyakorlásával kapcsolatos szabályokról);
- 2. a Korm. rendelet 2. melléklete szerinti nyilatkozat-mintáról;
- 3. arról, hogy az elállási vagy felmondási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és arról, hogy a termék postai küldeményként nem küldhető vissza;
- 4. arról, hogy ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés – elállásra nyitva álló 14 napos határidőn belüli – megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit;
- 5. arról, ha a fogyasztót nem illeti meg az elállási vagy felmondási jog; illetve
- 6. azokról a körülményekről, amelyek teljesülése esetén a fogyasztó elveszíti elállási vagy felmondási szerinti jogát. [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i)-l) pontjai, 29. §].
A vállalkozás 1-4. pontokban felsorolt tájékoztatásokat a Korm. rendelet
1. mellékletében szereplő mintatájékoztató megfelelő kitöltésével is teljesítheti.
A fogyasztó az elállási/felmondási jogát a Korm. rendelet 2. mellékletében található minta felhasználásával vagy az elállásra/felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozat érvényessége nem függ konkrét formai követelmények megtartásától (még írásbeliségtől sem), azonban a vállalkozásnak rendelkezésre kell bocsátania egy, a jogszabály által meghatározott tartalmú nyilatkozat-mintát, amely segíti a fogyasztót e jogának gyakorlásában.
A vállalkozás továbbá internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára, hogy a jogszabályban biztosított elállási vagy felmondási jogát gyakorolja. Amennyiben a vállalkozás az elállás vagy felmondás gyakorlására ily módon lehetőséget biztosít, köteles tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolni a fogyasztó e nyilatkozatának megérkezését [Korm. rendelet 22. § (2) bekezdése].
A Korm. rendelet lehetőségként említi, hogy a vállalkozás a honlapján keresztül is biztosíthatja az elállást a fogyasztó számára. Azonban ez nem jelenti azt, hogy az minden webáruház számára kötelező lenne.
Fontos, hogy a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta.
Jogszerű, ha a webáruház honlapja tájékoztat az alábbiakról:
- a fogyasztót indokolás nélküli elállási vagy felmondási jog illeti meg, amelyet erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján vagy a Korm. rendelet 2. melléklet szerinti nyilatkozat-minta útján gyakorolhat, valamint ha az elállási vagy felmondási jog gyakorlása a honlapon is biztosított, akkor a vállalkozás haladéktalanul tartós adathordozón igazolja vissza a fogyasztó nyilatkozatának megérkezését [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontja, 20. § (1) bekezdése; 22. § (1)-(2) bekezdései]; és
- a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a fogyasztó a termék kézhezvételének napjától számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja [Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésének a) pontja, 20. § (3) bekezdése és 21. §]; illetve
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a fogyasztó a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől. Ha azonban a vállalkozás az elállási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap [Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésének b) pontja, 20. § (3) bekezdése és 21. §]; és
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a fogyasztó a vállalkozást arra kéri, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárata előtt kezdje meg – mely kérést a fogyasztó köteles kifejezetten közölni – (Korm. rendelet 19. §), és ezen nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a szerződés megkötésének napjától 14 napon belül a fogyasztót felmondási jog illeti meg [Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése]; valamint
- a fogyasztó írásban történő elállása esetén elegendő, ha nyilatkozatát az elállási vagy felmondási határidőn belül elküldi [Korm. rendelet 22. § (3) bekezdése]; és
- a vállalkozás a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel felmerült költségeket (kivéve az extra szállítási költséget) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerződéstől számított 14 napon belül fizeti vissza [Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése]; és
- a fogyasztó kizárólag a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költségek viselését és arról, hogy a termék postai küldeményként nem küldhető vissza [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdés j) pontja és 24. § (2) bekezdése];
- a fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, illetve – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére az elállásra nyitva álló határidő lejárata előtt megkezdte és a fogyasztó azt követően gyakorolja felmondási jogát – köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit [Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének k) pontja, 25. §]; valamint
- azon termékek megjelölése a fejezet 3. pontjának megfelelően, amelyeknél a fogyasztó nem gyakorolhatja (vagy bizonyos feltételek fennállta esetén elveszíti) elállási jogát, feltéve, hogy értékesít olyan terméket [Korm. rendelet 29. §].
Jogszerű továbbá, ha a Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i)-k) pontjaiban felsorolt tájékoztatások a Korm. rendelet 1. sz. mellékletében szereplő mintatájékoztató megszövegezésében szerepelnek a holnapon.
Amennyiben a vállalkozás nem tájékoztat az elállási jog gyakorlásának határidejéről, a Korm. rendelet 22. §-ában foglalt egyéb feltételeiről, valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról, abban az esetben az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
3. Az elállási és felmondási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás
Az elállási és felmondási jog nem illeti meg minden esetben a fogyasztót, mivel a Korm. rendelet 29. §-a - a felek eltérő megállapodása hiányában egyes termékek vonatkozásában - kizárja e jog gyakorlását az alábbi szolgáltatások és termékek vonatkozásában:
a) A felmondási jog hiánya a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében
A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti [Korm. rendelet
29. § (1) bekezdés a) pont].
b) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható ingadozásától függ [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés b) pont].
E kivételszabály kizárólag az árutőzsdén forgalmazott termékekre (gabona, nemesfém, fűtőolaj, tüzelőolaj, motorolaj) vonatkozik.
c) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pont].
E kivételszabály körébe a fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó egyedi utasításai (az általa megadott jellemzők, szín, méret, alapanyag, díszítés stb.) alapján egyediesített módon vagy kifejezett kérésére előállított termékek tartoznak. Ezekben az esetekben az elállási jog gyakorlásának biztosítása esetén gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen már nem lehetne – a kizárólag a megrendelő számára értékkel bíró, a megrendelő kívánságára előállított, személyéhez kötött, egyedi jellegű terméket – más vevő számára értékesíteni.
Ebbe a körbe sorolható például az olyan webáruház, amely
- ajándéktárgyakat, pólókat, bögréket a megrendelő egyedi kívánsága, az általa biztosított fotók és az általa kért szöveg alapján készít el;
- a fogyasztó által készített digitális fényképek előhívását végzi;
- egyedi számítógépes szoftvereket tervez.
Nem tartozik ezen kivételszabály alá, ha
- a fogyasztó például egy ruhanemű megrendelésénél a saját egyedi méretadatait adja meg;
- a fogyasztó egy előre gyártott bútor megvételénél meghatározott szín és méretbeli adatokat közöl;
- a fogyasztó kérése alapján állítják össze a számítógépet vagy notebookot (egyedi konfiguráció), hiszen a notebook előre gyártott alkatrészekből áll, és arányosan csekély költségráfordítással az alkatrészek állagának sérelme nélkül, működőképességük megőrzésével újból szétszedhető, később újra összerakható, és egy másik vevőnek értékesíthető.
d) Az elállási vagy felmondási jog hiánya romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés d) pont].
A gyorsan romlandó termékek körébe tartoznak például a nem tartós élelmiszerek, a vágott virág és az élő növény.
e) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés e) pont].
Természeténél fogva (higiéniai vagy egészségügyi okokból) nem szolgáltatható vissza például
- a fogkefe, a piercing, a fehérnemű, az ágymatrac;
- a szexuális segédeszköz;
- a higiéniai termékek (például: krémek, golyósdezodor, smink, púder);
- az étrend-kiegészítők, kozmetikumok, krémek, masszázsolajak, parfümök;
- feldolgozott állateledel;
- kontaktlencse.
Ezek visszavétele a kereskedőtől nem várható el, ha a fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.
Amennyiben a fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, elfogyasztását, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.
f) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel [Korm. rendelet
§ (1) bekezdés f) pont].
Ilyen termék lehet például az üzemanyag.
g) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés g) pont].
Ez a pont érvényes például a spekulatív célú szerződések megkötését követően hosszú idő elteltével szállított borokra, ahol az érték a piac ingadozásainak a függvénye.
h) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés h) pont].
i) Az elállási vagy felmondási jog hiánya lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés i) pont].
Hang- és képfelvételek (CD, DVD), valamint a számítógépes szoftverek kapcsán a Korm. rendelet azt fogalmazza meg, hogy a fogyasztó akkor nem gyakorolhatja elállási jogát, ha a csomagolást már felbontotta (felbontatlan csomagolás esetén természetesen az átvételtől számított 14 napon belül gyakorolható az elállási jog). A csomagolás felbontása esetén ugyanis lehetővé válik a fogyasztó számára a szerzői jogi védelem alá eső termék használata, valamint többszörözése is, amely sértené a szerzői jog jogosultjának érdekeit.
j) Az elállási vagy felmondási jog hiánya hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés j) pont].
Az előfizetéses szerződések tekintetében ugyanakkor az általános szabályok szerint gyakorolható a – jövőre nézve hatályos – felmondási jog.
k) Az elállási vagy felmondási jog hiánya nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés k) pont].
l) Az elállási vagy felmondási jog hiánya lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés l) pont].
m) A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát [Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés m) pont].
Békéltető testülethez fordulás joga
Amennyiben a fogyasztói jogvita a vállalkozással való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak jogában áll békéltető testülethez fordulni. A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
- Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.bekeltetes.hu+4laptop.hu+4Békéltető Testület+4
- Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.laptop.hu+2Békéltető Testület+2wsh.hu+2
- Telefon: +36-1-488-2131laptop.hu+2bekeltetes.hu+2Békéltető Testület+2
- E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hulaptop.hu+4Békéltető Testület+4bekeltetes.hu+4
- Honlap: https://bekeltet.bkik.hu/
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amelyet a fogyasztók igénybe vehetnek a kereskedőkkel szembeni panaszaik rendezésére. Az online vitarendezési platform elérhető a következő linken: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ezeknek az információknak a feltüntetése az ÁSZF-ben biztosítja, hogy a fogyasztók tisztában legyenek jogaikkal és a rendelkezésükre álló jogorvoslati lehetőségekkel.